,

Το επάγγελμα που σβήνει από τον χάρτη-Δίνουν μισθούς χιλιάδων ευρώ, αλλά δεν το επιλέγει κανείς

Απρόθυμοι δείχνουν οι νέοι να εισέλθουν στον κλάδο των οδικών μεταφορών, με τις εταιρείες να υψώνουν κραυγή αγωνίας

27 Μαρτίου 2024

του/της Θεοφανία Μίγκου

Τον κώδωνα του κινδύνου κρούει για ακόμη μία φορά η Διεθνής Ένωση Οδικών Μεταφορών (IRU) σχετικά με τη μεγάλη έλλειψη οδηγών που αντιμετωπίζουν οι εταιρείες οδικών μεταφορών σε παγκόσμιο επίπεδο, εστιάζοντας στην απροθυμία που δείχνουν τα νεαρής ηλικίας άτομα να εισέλθουν στον κλάδο.

Όπως αναφέρεται, μελέτη που έγινε σε 4.700 εταιρείες οδικών μεταφορών στην Αμερική, την Ευρώπη και την Ασία, έδειξε ότι τα άτομα ηλικίας κάτω των 25 ετών αντιπροσωπεύουν μόλις το 12% -ή και λιγότερο- του εργατικού δυναμικού.

Tο μερίδιο των νέων οδηγών φορτηγών είναι κάτω από το σημείο αναφοράς του ενεργού πληθυσμού σε όλες τις περιοχές, εκτός από την Κίνα και το Ουζμπεκιστάν, πράγμα που σημαίνει ότι το επάγγελμα προσελκύει λιγότερους νέους σε σύγκριση με άλλους τομείς.

Στις περισσότερες περιοχές το ποσοστό των οδηγών ηλικίας 55 ετών ή άνω είναι ιδιαίτερα υψηλό, και πολύ μεγαλύτερο από αυτό των νέων οδηγών, κάτι που σημαίνει ότι η έλλειψη θα επιδεινωθεί τα επόμενα χρόνια, μιας και η υφιστάμενη δεξαμενή νεών επαγγελματιών δεν θα μπορέσει να αντικαταστήσει όσους συνταξιοδοτούνται.

Η Ευρώπη έχει τη μεγαλύτερη μέση ηλικία οδηγών φορτηγών (47%), με το 1/3 των οδηγών να είναι πάνω από 55 ετών, ενώ το ποσοστό όσων είναι κάτω από 25 ετών περιορίζεται σε μόλις 5%.

Πολύ χαμηλό είναι και το ποσοστό των γυναικών οδηγών φορτηγών, μιας και σε όλες τις περιοχές περιορίζεται σε κάτω από 6%, εξαιρουμένων των ΗΠΑ που φτάνει το 8%.

Υπενθυμίζεται ότι προκειμένου να αντιμετωπιστεί η κρίση προσλήψεων στον τομέα των οδικών μεταφορών, η ΕΕ πιέζει για χαμηλότερα ηλικιακά όρια, θέλοντας να επιτρέψει σε 17χρονους να οδηγούν φορτηγά, στο πλαίσιο ενός συστήματος συνοδευόμενης οδήγησης.

Την ίδια ώρα η οδική βιομηχανία δείχνει αποφασισμένη να προσφέρει ως δέλεαρ προσέλκυσης στον κλάδο ιδιαίτερα υψηλούς μισθούς.

Πολλοί, ωστόσο, έχουν εναντιωθεί με το σχέδιο της ΕΕ. Αναγνωρίζουν ότι η Ευρώπη αντιμετωπίζει μεγάλο έλλειμμα σε επαγγελματίες οδηγούς, και αντιλαμβάνονται το πρόβλημα που αυτή επιφέρει, αλλά θεωρούν ότι η λύση δεν περνάει μέσα από τη μείωση των ηλικιακών ορίων, καθώς κάτι τέτοιο θα υπονόμευσε τις όποιες προσπάθειες γίνονται το τελευταίο διάστημα για την ενίσχυση της οδικής ασφάλειας.

Πηγή: car and motor

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

20 Απριλίου 2024