Νέες χρεώσεις για τους κατόχους iPhone ετοιμάζει η Apple

Η εταιρία σχεδιάζει να αναπτύξει την Apple Intelligence, το σύστημα τεχνητής νοημοσύνης της που αναπτύσσει, σε ορισμένες από τις συσκευές της

14 Αυγούστου 2024

του/της Θεοφανία Μίγκου

Η Apple θα μπορούσε να χρεώνει τους χρήστες της έως και 20 δολάρια για τις προηγμένες λειτουργίες τεχνητής νοημοσύνης της», δήλωσαν αναλυτές στο CNBC, καθώς η εταιρεία επιδιώκει να ενισχύσει την ανάπτυξη της επικερδούς επιχείρησης υπηρεσιών της.

Η εταιρία σχεδιάζει να αναπτύξει την Apple Intelligence, το επερχόμενο σύστημα τεχνητής νοημοσύνης της, σε ορισμένες από τις συσκευές της αργότερα φέτος.

Όταν η Apple ανακοίνωσε το σύστημα AI τον Ιούνιο, η εταιρεία υποσχέθηκε μια ενισχυμένη φωνητική βοηθό Siri, καθώς και χαρακτηριστικά όπως η δυνατότητα αυτόματης δημιουργίας μηνυμάτων ηλεκτρονικού ταχυδρομείου και εικόνων. Ενώ αυτές οι λειτουργίες θα κυκλοφορήσουν αργά, με περιοχές όπως η Κίνα και η Ευρώπη να μην έχουν αρχικά πρόσβαση, η Apple θα μπορούσε να χρεώνει μια συνδρομή για τις πιο προηγμένες εφαρμογές, σύμφωνα με αναλυτές.

Ο Νιλ Σαχ, συνεργάτης της Counterpoint Research, δήλωσε ότι οι επενδύσεις στην τεχνητή νοημοσύνη είναι δαπανηρές και η Apple θα θέλει να μετακυλήσει αυτό το κόστος στους χρήστες της.

«Το λογισμικό και οι υπηρεσίες το καθιστούν πιο προσοδοφόρο για την Apple να το μετακυλήσει με το συνδρομητικό μοντέλο Apple One», δήλωσε ο Σαχ στο CNBC σε συνέντευξή του την περασμένη εβδομάδα.

Το Apple One κοστίζει 19,95 δολάρια το μήνα και δίνει στους χρήστες πρόσβαση σε διάφορες υπηρεσίες της Apple, συμπεριλαμβανομένης της Apple Music.

Ο Σαχ δήλωσε ότι η Apple «θα μπορούσε να χρεώνει μεταξύ 10 και 20 δολαρίων για το Apple Intelligence, ενδεχομένως ως μέρος του Apple One, για πιο premium λειτουργίες AI».

Το τμήμα υπηρεσιών της Apple απέφερε 24,2 δισεκατομμύρια δολάρια τους τελευταίους μήνες, γεγονός που το καθιστά μοναδικό, καθώς πολλές άλλες εταιρείες hardware δεν έχουν καταφέρει να κερδοσκοπήσουν από το λογισμικό.

«Η Apple είναι μία από τις λίγες εταιρείες συνδεδεμένων συσκευών που έχει πετύχει την κερδοφορία των υπηρεσιών προστιθέμενης αξίας που προσφέρει», δήλωσε αυτή την εβδομάδα στο CNBC ο Μπεν Γουντ, επικεφαλής έρευνας της CCS Insight.

«Ως αποτέλεσμα, δημιούργησε ένα προηγούμενο στους χρήστες του ότι πρέπει να πληρώνουν για πιο premium υπηρεσίες. Σε αυτή τη βάση, δεν μπορεί να αποκλειστεί το ενδεχόμενο η Apple να επιλέξει να χρεώνει για πιο προηγμένες λειτουργίες στο πλαίσιο της προσφοράς Apple Intelligence».

Ο Γουντ πρόσθεσε ότι το Apple Intelligence θα μπορούσε να δώσει στην εταιρεία τη δυνατότητα να λανσάρει μια συνδυασμένη συνδρομητική υπηρεσία με διάφορες υπηρεσίες με μια ενιαία τιμή.

«Αλλά εξίσου η Apple θα είναι απρόθυμη να αποδυναμώσει τα έσοδα από τις συνδρομές μεμονωμένων προϊόντων», δήλωσε.

Δεν είναι ασυνήθιστο για τις εταιρείες τεχνολογίας να χρεώνουν για τις προσφορές τεχνητής νοημοσύνης τους. Η OpenAI, για παράδειγμα, έχει συνδρομή για πιο προηγμένα χαρακτηριστικά του ChatGPT και η Microsoft χρεώνει για το εργαλείο της AI Copilot.

«Ο μεγαλύτερος αντίπαλος της Apple, η Samsung, η οποία έχει ήδη αρχίσει να αναπτύσσει τις υπηρεσίες τεχνητής νοημοσύνης που είναι γνωστές ως Galaxy AI, εξακολουθεί να εξετάζει διάφορα μοντέλα εσόδων για το λογισμικό της», δήλωσε το αφεντικό της στο CNBC τον περασμένο μήνα.

«Για την Apple, η τεχνητή νοημοσύνη δίνει στην εταιρεία την ευκαιρία να κλειδώσει περαιτέρω την ήδη πιστή πελατειακή της βάση», σύμφωνα με τον Σαχ, «επειδή η Apple Intelligence θα μαθαίνει από τη συμπεριφορά ενός χρήστη και θα γίνεται πιο εξατομικευμένη».

«Εκεί είναι που αρχίζετε να το χρησιμοποιείτε όλο και περισσότερο, το συνηθίζετε περισσότερο και εκεί είναι που χτυπάει η κερδοφορία της Apple».

Πηγή: newmoney

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ