Ερώτηση της Βουλευτού Γιώτας Πούλου για τις ελλείψεις εκπαιδευτικών στην Βοιωτία

Ερώτηση της βουλευτού Γιώτας Πούλου, προς την κ. Υπουργό Παιδείας και Θρησκευμάτων για τις λειτουργικές ανάγκες και ελλείψεις εκπαιδευτικού προσωπικού στην Πρωτοβάθμια και Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση Βοιωτίας Σχεδόν δύο μήνες μετά την έναρξη της σχολικής χρονιάς, η εικόνα στα σχολεία του Νομού Βοιωτίας παραμένει ανησυχητική, καθώς καλούνται να λειτουργήσουν παρά τις σημαντικότατες ελλείψεις εκπαιδευτικών, πολλών και […]

7 Νοεμβρίου 2019

του/της Newsroom

Ερώτηση της βουλευτού Γιώτας Πούλου, προς την κ. Υπουργό Παιδείας και Θρησκευμάτων για τις λειτουργικές ανάγκες και ελλείψεις εκπαιδευτικού προσωπικού στην Πρωτοβάθμια και Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση Βοιωτίας

Σχεδόν δύο μήνες μετά την έναρξη της σχολικής χρονιάς, η εικόνα στα σχολεία του Νομού Βοιωτίας παραμένει ανησυχητική, καθώς καλούνται να λειτουργήσουν παρά τις σημαντικότατες ελλείψεις εκπαιδευτικών, πολλών και διαφορετικών ειδικοτήτων, ενώ περίπου 1.000 διδακτικές ώρες χάνονται κάθε βδομάδα, όπως αναφέρεται στην από 25.10.2019 ανακοίνωση της ΕΛΜΕ Βοιωτίας.

Συγκεκριμένα στην Πρωτοβάθμια εκπαίδευση Βοιωτίας εντοπίζονται 16 κενά εκπαιδευτικών στη Γενική Αγωγή και 36 στην Ειδική Αγωγή και στην Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση Βοιωτίας 41 κενά εκπαιδευτικών πλήρους ωραρίου (ιδίως Φιλόλογοι, Φυσικοί, Μαθηματικοί) και 5 μειωμένου ωραρίου Γενικής Εκπαίδευσης, αντίστοιχα.

Άμεση συνέπεια είναι σε πολλά, κυρίως περιφερειακά σχολεία, να μη διδάσκονται ούτε καν τα πανελλαδικώς εξεταζόμενα μαθήματα, υπονομεύοντας το μέλλον των μαθητών, τα τμήματα γενικής παιδείας και προσανατολισμού να είναι υπεράριθμα, με 25 μαθητές και άνω χωρίς φυσικά να υπάρχει δυνατότητα για ολιγομελή τμήματα.

Τα σχολεία δεν μπορούν να λειτουργήσουν κανονικά χωρίς εκπαιδευτικούς ενώ οι υπάρχοντες εκπαιδευτικοί συχνά υπερβαίνουν εαυτόν, μετακινούμενοι σε τρία ή και τέσσερα σχολεία για να ανταποκριθούν στις ελλείψεις.

Ιδίως, πλήττονται από τις ελλείψεις τα δυο ΕΕΕΕΚ Θήβας και Λιβαδειάς, στα οποία οι συμπτύξεις τμημάτων, οι ελλείψεις σε ειδικό επιστημονικό και βοηθητικό προσωπικό οδηγούν στην υποβάθμισή τους παρά τις προσπάθειες των εκπαιδευτικών.

Αναθεώρηση επίσης χρειάζεται σε σχέση με τα ισχύοντα στη διδασκαλία των ξένων γλωσσών στα Γυμνάσια, αφού σήμερα λειτουργούν υπερπληθή τμήματα και επιπλέον δεν υπάρχει δυνατότητα δημιουργίας τμημάτων ξένης γλώσσας ανάλογα με το ενδιαφέρον των μαθητών και τις μορφωτικές τους ανάγκες.

Ως προς την Ειδική Αγωγή και Εκπαίδευση, αξίζει να σημειωθεί ότι η Κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ είχε προγραμματίσει την πρόσληψη 4.500 εκπαιδευτικών και εξειδικευμένου προσωπικού εντός του 2019 και στον τακτικό προϋπολογισμό του 2019 υπήρξε ειδική πρόνοια και είχε προβλεφθεί η σχετική δαπάνη (περί τα 22 εκατομμύρια ευρώ).

Παρά τις δεσμεύσεις της νέας ηγεσίας του Υπουργείου Παιδείας δεν έχει προχωρήσει καμία διαδικασία με κίνδυνο την αποδέσμευση των 22 εκατομμυρίων ευρώ από τον Προϋπολογισμό του τρέχοντος έτους.

Τέλος παρά τις κυβερνητικές διαβεβαιώσεις δεν έχουν πραγματοποιηθεί οι προσλήψεις για την εκπαίδευση των ειδικών κατηγοριών, όπως της ενισχυτικής διδασκαλίας αλλά και των δομών εκπαίδευσης προσφύγων.

Ενόψει των ανωτέρω:

Ερωτάται η κα Υπουργός:

  1. Σε ποιες ενέργειες θα προβεί για την άμεση κάλυψη των λειτουργικών αναγκών και την αντιμετώπιση των ελλείψεων σε εκπαιδευτικούς στην Πρωτοβάθμια και Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση στη Βοιωτία, ιδίως εν όψει της επιτακτικής ανάγκης διδασκαλίας των πανελλαδικώς εξεταζομένων μαθημάτων;

  2. Ποια θα είναι η εξέλιξη στη διαδικασία πρόσληψης 4.500 μόνιμων εκπαιδευτικών στην Ειδική Αγωγή και Εκπαίδευση;

Οι ερωτώντες Βουλευτές

Πούλου Παναγιού (Γιώτα)

Γιαννούλης Χρήστος

Ηγουμενίδης Nίκος

Μάρκου Κώστας

Μεϊκόπουλος Αλέξανδρος

Μουζάλας Γιάννης

Σαρακιώτης Γιάννης

Τζούφη Μερόπη

Τσίπρας Γιώργος

Χρηστίδου Ραλλία

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

28 Μαρτίου 2024