Διασχίζοντας το φαράγγι του Ασωπού με το ξακουστό μονοπάτι των Σιδηροδρομικών

Προσθέστε Εδώ το Κείμενο Επικεφαλίδας σας

Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on email
Email
Share on print
Εκτύπωση

Πρόκειται για ένα μοναδικό φαράγγι, ιδιαίτερου φυσικού κάλλους στο κέντρο της Φθιωτικής γης. Ένα στενό πέρασμα, μήκους 11,5 περίπου χλμ., που σχηματίζουν οι πανύψηλες κάθετες ορθοπλαγιές της Οίτης και του Καλλιδρόμου. Το φαράγγι οδηγεί τα νερά της Ανατολικής Οίτης στον Σπερχειό ποταμό και μέσω αυτού στον Μαλιακό Κόλπο, δημιουργώντας έναν υγρότοπο τεράστιας οικολογικής σημασίας.

Το τοπίο είναι πανέμορφο, με τα νερά να σταλάζουν από παντού, τη βλάστηση να κρέμεται από τα βράχια και τα πετρώματα να σχηματίζουν πολύχρωμους σχηματισμούς από την πολύχρονη διάβρωση. Στην έξοδο, στις παρυφές της Οίτης και του Καλλιδρόμου, βρισκόταν η αρχαία Ηράκλεια (Τραχίνα), που ήταν μια από τις πέντε πόλεις του Βασιλείου του Αχιλλέα.

Αποτελεί ένα από τα πιο προσβάσιμα, ένα σημαντικό φυσικό μνημείο κι ένα από τα ομορφότερα φαράγγια της Ελλάδας. Πρόκειται για μια υπέροχη διαδρομή που συνδυάζει περπάτημα, αλλά και κολύμπι, με πολλά πλατάνια και ιδιαίτερο φυσικό κάλλος. Διασχίζοντας το φαράγγι, θα δεις τη φύση να οργιάζει. Στα σημεία που υπάρχουν ανοίγματα, ξεφυτρώνουν πανέμορφα αγριολούλουδα, που μαζί με τα αρώματα από τη ρίγανη και τη μέντα σε συνεπαίρνουν σε κάθε πατημασιά σου.  Δεξιά και αριστερά κατά μήκος των βουνοπλαγιών της Οίτης και του Καλλιδρόμου, θα συναντήσεις ιτιές, πλατάνια, πουρνάρια, δρυς, αλλά και ρίγανη, μέντες και πινελιές από τα κίτρινα ανθάκια του βαλσαμόχορτου που στολίζουν τις όχθες, που σε συνδυασμό με τα νερά του Ασωπού θα σε μαγέψουν.

Από τις πιο ενδιαφέρουσες διαδρομές του φαραγγιού, αν είσαι λάτρης της φύσης, είναι εκείνη που ξεκινάει κάτω από την τεράστια σε ύψος γέφυρα της Παπαδιάς και καταλήγει στη γέφυρα του Ασωπού, η οποία σηματοδοτεί και το τέλος του φαραγγιού.

Το ξακουστό Μονοπάτι των Σιδηροδρόμων δημιουργήθηκε στα τέλη του 19ο αιώνα, όταν κατασκευάστηκε και η σιδηροδρομική γραμμή Κάτω Τιθορέας- Λιανοκλαδίου, προκειμένου να διευκολυνθεί η μεταφορά υλικών και εργατών που πραγματοποιούνταν με τα ζώα, γι’ αυτό και είναι γνωστό ως Μονοπάτι των Σιδηροδρόμων.

Πρόκειται για ένα μοναδικό φαράγγι, ιδιαίτερου φυσικού κάλλους στο κέντρο της Φθιωτικής γης. Ένα στενό πέρασμα, μήκους 11,5 περίπου χλμ., που σχηματίζουν οι πανύψηλες κάθετες ορθοπλαγιές της Οίτης και του Καλλιδρόμου. Το φαράγγι οδηγεί τα νερά της Ανατολικής Οίτης στον Σπερχειό ποταμό και μέσω αυτού στον Μαλιακό Κόλπο, δημιουργώντας έναν υγρότοπο τεράστιας οικολογικής σημασίας.

Το τοπίο είναι πανέμορφο, με τα νερά να σταλάζουν από παντού, τη βλάστηση να κρέμεται από τα βράχια και τα πετρώματα να σχηματίζουν πολύχρωμους σχηματισμούς από την πολύχρονη διάβρωση. Στην έξοδο, στις παρυφές της Οίτης και του Καλλιδρόμου, βρισκόταν η αρχαία Ηράκλεια (Τραχίνα), που ήταν μια από τις πέντε πόλεις του Βασιλείου του Αχιλλέα.

Αποτελεί ένα από τα πιο προσβάσιμα, ένα σημαντικό φυσικό μνημείο κι ένα από τα ομορφότερα φαράγγια της Ελλάδας. Πρόκειται για μια υπέροχη διαδρομή που συνδυάζει περπάτημα, αλλά και κολύμπι, με πολλά πλατάνια και ιδιαίτερο φυσικό κάλλος. Διασχίζοντας το φαράγγι, θα δεις τη φύση να οργιάζει. Στα σημεία που υπάρχουν ανοίγματα, ξεφυτρώνουν πανέμορφα αγριολούλουδα, που μαζί με τα αρώματα από τη ρίγανη και τη μέντα σε συνεπαίρνουν σε κάθε πατημασιά σου.  Δεξιά και αριστερά κατά μήκος των βουνοπλαγιών της Οίτης και του Καλλιδρόμου, θα συναντήσεις ιτιές, πλατάνια, πουρνάρια, δρυς, αλλά και ρίγανη, μέντες και πινελιές από τα κίτρινα ανθάκια του βαλσαμόχορτου που στολίζουν τις όχθες, που σε συνδυασμό με τα νερά του Ασωπού θα σε μαγέψουν.

Από τις πιο ενδιαφέρουσες διαδρομές του φαραγγιού, αν είσαι λάτρης της φύσης, είναι εκείνη που ξεκινάει κάτω από την τεράστια σε ύψος γέφυρα της Παπαδιάς και καταλήγει στη γέφυρα του Ασωπού, η οποία σηματοδοτεί και το τέλος του φαραγγιού.

Το ξακουστό Μονοπάτι των Σιδηροδρόμων δημιουργήθηκε στα τέλη του 19ο αιώνα, όταν κατασκευάστηκε και η σιδηροδρομική γραμμή Κάτω Τιθορέας- Λιανοκλαδίου, προκειμένου να διευκολυνθεί η μεταφορά υλικών και εργατών που πραγματοποιούνταν με τα ζώα, γι’ αυτό και είναι γνωστό ως Μονοπάτι των Σιδηροδρόμων.

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΔΙΑΒΑΣΤΕ